Budování zpětných odkazů (linkbuilding)

Množství a kvalita odkazů mají dnes zásadní vliv na pozici stránek ve výsledcích fulltextových vyhledávačů. Pro úspěch internetových stránek je tedy dostatek příchozích odkazů stěžejní. Odborně se budování zpětných odkazů nazývá linkbuilding a patří mezi velmi důležité disciplíny internetového marketingu.

Proč zrovna odkazy jsou tak důležité?

Základní princip důležitosti budování odkazů pochází z vědeckých kruhů, kde je znám pod pojmem citační analýza.

Myšlenka je prostá a vychází z filozofie, že pokud je některý článek kvalitní, jistě je hodněkrát citován v článcích jiných autorů. V prostředí webu si můžeme citaci nahradit klasických webovým odkazem. Pokud navíc začneme zjišťovat i kvalitu odkazující stránky (tedy počet a kvalitu odkazujících stránek směřující na odkazující), dostáváme základní myšlenku, na které jsou moderní vyhledávače založeny:

„Na kvalitní stránky odkazuje hodně kvalitních stránek."

Není to tedy jen množství zpětných odkazů, ale i jejich kvalita, co má zásadní vliv na pozici stránek ve vyhledávačích!

Teorie je mnohem složitější, pokud by jste chtěli do ní proniknout trochu hlouběji, připravili jsme pro vás stránku Google a jeho PageRank.

Typy zpětných odkazů

Odkazy si můžeme rozdělit do dvou skupin:

  • Příchozí (inbound link) odkazy - odkazy odjinud směřující na náš web.
  • Odchozí (outbound) odkazy - odkazy směřující z našeho webu jinam.

Kde získat zpětné odkazy pro linkbuilding

  • Katalogy - registrace do stovek českých katalogů je první možnost, jak linkbuildign webu začít.
  • Přímá výměna dvou webů v patičce (nebo menu „Partneři") - nejčastější a dnes stále velmi efektivní možnost jak získat zpětný odkaz.
  • Přímá výměna dvou webů na samostatné stránce - dříve častá a dnes není moc efektivní.
  • Nepřímá výměna zpětných odkazů - efektivní metoda linkbuildingu, která spočívá ve výměně odkazů mezi třemi weby (A odkazuje na B, ten na C a web C zpět na A).
  • Vydávání tiskových zpráv - jiné weby tiskovou zprávu „přetisknou" i s uvedením odkazu na náš web. Velmi pracné získání odkazů, ale takto získané odkazy jsou velmi kvalitní
  • Linkbaiting - ostatní lidé o nás sami na internetu píšou. Odkazy jsou velmi kvalitní, je nutné ale mít špičkový web, na který lidé sami spontánně odkazují.
  • Placený odkaz - pokud je odkazující stránka kvalitní a její majitel nepožaduje mnoho peněz, rozhodně se odkaz na takovéto stránce vyplatí.
  • Spam - spamování diskusních fór a článků, neetické, málo účinné. My zásadně neděláme!
  • Sociální sítě - zpětné odkazy ze sociálních sítí jsou jednou z modernějších forem linkbuildingu s velkou budoucností.

Jak pro vás získáme zpětné odkazy?

Naši vyškolení odborníci velmi detailně znají prostředí internetu, vědí, kde lze registrovat váš web zcela bezplatně, či kde se mírný poplatek vyplatí.

Díky zkušenostem na zahraničních portálech můžeme navíc budovat zpětné odkazy nejen v prostředí českého internetu, ale i na anglických či německých webech.

Linkbuidling od nás pomůže ve vašem SEO!

Pokud váš web dosahuje špatných pozic ve vyhledávačích, jistě by mu pomohly nové zpětné odkazy. Ukážeme vám kde je získat, kontaktujte nás!

Aktuální projekty

Sportoviště Sušice

Webdesign, snadné ovládání redakčního systému, rezervace, kalendář, pravidelná tvorba obsahu... Stovky návštěvníků denně díky internetovému marketingu.

Puzzlepoint.cz s.r.o.

20000 produktů, stovky kategorií, pokladní online systém, sklady, zahraniční mutace, propagace v zahraničních vyhledávačích...

Leasyn s.r.o.

3D zobrazení produktů, pokročilé filtry, responzivní design sklady, práce se zákazníky (CRM), správa sociálních sítí...

HMStudio a.s.

propojení na informační systém Helios, tisíce produktů a objednávek synchronizované se sklady a účetnictvím.